beaucoup de farine

Direktlänk till inlägg 19 maj 2019

Cries in autism

Av Charlie - 19 maj 2019 18:33

Har ni någonsin köpt något och varit super förväntansfulla över allt man kan göra med den? Det hände mig idag, hittade en sketchbok som verkade perfekt för de dagliga-upplevelser-illustrationer som jag vill börja lägga upp här, problemet är bara att majoriteten av sidorna var skruttiga/vikna och det går helt enkelt inte.
Ville så gärna sätta igång med tecknandet o nu kommer det inte bli av förrän jag har bytt ut den imorgon, rip.
Många tycker säkert att det bara är att teckna i nån annan bok men då uppstår bara en känsla av obehag och "felhet" för min del. Kan liksom inte använda en bok som inte matchar mitt ändamål.
Vad är poängen med detta inlägg? Dels att skriva av min frustration men också att ge inblick i hur en person med högfungerande autism upplever saker och ting- hur något som kanske verkar litet och ovikigt för dig får mig att bara vilja rulla runt på golvet och skräna. Kommer att skriva ett lite längre inlägg om uppväxten med autism och hur man lärt sig att hantera det men det får bli till ett senare datum.
Ha det fint folket.


Här är alltså boken som skulle bli bra men blev fel

Edit: Det tog två hela dagar innan jag fick det bytt, jösses vad det schreechade i hela min existens men nu är det gjort <3

 
 
Johan

Johan

10 november 2019 20:28

Jag lever med autism också. Eller atypisk autism som det hette då när jag fick diagnosen men alla sådana grejer som asperger och sånt heter ju bara autism... Jag har på det depression och ångest. Och det är inget roligt alls. Jag känner igen det där med förväntningar, vanor, rutiner och allt det där.

http://www.drangen.bloggplatsen.se

Charlie

11 november 2019 17:29

Ja, de ändrar namnen på sånt hela tiden av någon okänd anledning haha
Vad roligt att någon kunde känna igen sig i det jag skriver :) Hoppas resten av din dag är fin!

 
Johan

Johan

11 november 2019 21:47

Fin och fin är väl att överdriva. Psykiatrin och vårdcentralen klantade sig i kommunikationen så när jag skulle förnya ett recept för melatonin i förra veckan så kunde jag inte göra det hos psyk då de sa att vårdcentralen skulle göra det. Men vårdcentralen sa att psyk skulle göra det. Vilket gjorde att jag inte fick receptet föräns idag då jag surnade till. Jag har sovit dåligt under de senaste nätterna. På det så har jag förlorat två nära vänner. De ville inte vara vänner längre. Jag vet ej varför. Jag tror att det gick för snabbt framåt. Så jag mår inte så bra just nu! På allt så var blev det strömavbrott mitt i mjölkningen i morse.

http://www.drangen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlie - 9 maj 2023 17:14

Är jag tillbaka? Vet vem! Eller det kanske jag vet haha. Nä, men jag insåg att det var ett tag sen förra inlägget och har väl ingen annan anledning för det mer än att jag tappade intresset. Vet inte om jag ska börja blogga igen men kanske!    ...

Av Charlie - 14 januari 2022 15:38


Tjolahoppsan, nu vart det ett tag sen jag la upp något här och det finns nån ingen annan anledning än att jag inte orkat eller hittat inspo för inlägg. Vet liksom inte längre vad jag vill få ut av att blogga heh men om jag nu skulle försvinna här ett...

Av Charlie - 15 november 2021 17:56


Så idag var första dagen på nya jobbet avklarat... Vet inte riktigt vad jag tycker om det än, allt liksom hände så fort och allt är så nytt- känns typ overkligt efter att ha varit icke arbetande i ca 8 månader och nu har jag ett jobb som verkar väldi...

Av Charlie - 9 november 2021 20:41


Hejhej, Så idag var lite av en berg-o-dalbana! Jag fick ett samtal kort efter jag vaknade upp och det var från en rekryterare för ett lager-jobb jag ansökte förra veckan, hon gillade vad hon hörde på telefon och därefter boka en arbetsintervju samm...

Av Charlie - 1 november 2021 11:10

Halloj, jag skulle nog säga att de senaste två åren har jag spenderat som mest tid att verkligen granska och utforska vad det innebär för mig att vara autistisk. Förr brukade mitt tankesätt vara att ja, det är min diagnos och det är inget mer med det...

Ovido - Quiz & Flashcards