beaucoup de farine

Alla inlägg under september 2019

Av Charlie - 19 september 2019 19:44

Hejhej!
Har velat bloggat ett tag nu men en förkylning kom emellan (och lite hosta hänger kvar än) så det har inte blivit av. Jag har fortfarande lusten och motivationen för att skriva här men orken ville inte vara med. Ska skriva lite vad som hänt på det senaste för under de senaste dagarna fyllde jag 20 år! Men jag tänker skjuta upp det ännu mer haha

Ha det så bra!

Av Charlie - 10 september 2019 14:39

Jag är jättetrött i nuläget, blir lätt så när man närmar sig arbetsdagens slut. Iaf, ville bara uppdatera om att jag inte har någon dator för tillfället och kommer därmed inte kunna skriva/redigera bloggen som jag själv vill. Syrran behövde datorn för lite skolarbete så vi får se när den kommer tillbaks!

Ha det så bra folket!

Av Charlie - 4 september 2019 18:04

Vikthets, kropphets- vad man nu vill kalla det betyder att man sätter stor betydelse kring hur mycket någon väger. Att man kan peka ut vilka som är hälsosamma samt värda att synas baserat på deras utseende och vikt. 


Vilket jag inte tolerar. Man kan i n t e se vem som är hälsosam eller inte utifrån deras utseende, det finns SÅ MÅNGA fler faktorer till det än bara vikt- Jag vet många som äter skräpmat dagligen men fortsätter att vara smala ändå för att deras kroppar funkar så, det uppmuntrar inte till ohälsan men en bild på någon som är tjock och glad gör det genom att bara existera?? 


Folk dömer andra utan att veta fulla storyn, veta alla inblandande faktorer. Någon kan ha sjukdomar eller medicin som försvårar det för dem att gå ner i vikt, ska de sluta ta sin medicin då? Vad kommer först, mentala hälsan eller en kroppstyp som någon har bestämt är rätt?? 


Idag var det en kvinna i omklädningsrummet som höll på om att hennes trettonåriga dotter är "tjock" och hur negativt det är osv, jag svarade "så länge hon mår bra och äter bra så spelar väl inget annat någon roll?"

 


Är bara så trött på skiten


Var snälla mot varandra och ha det så bra!

Av Charlie - 3 september 2019 14:21

Kom inte på någon bättre rubrik haha, iaf, jag har reflekterat lite och är nog något inne på spåret. 

Så länge jag kan minnas så har jag strävat efter "en egen klädstil", ser människor överallt som klär sig hur de vill och verkligen owns it medan mina outfits kommer ut som tafatta försök till en bra stil. Trodde först att lösningen var att klä sig liknande som andra, välja inspiritationskällor och gå utefter dem- inget fel i sig men jag tror den verkliga lösningen för mig är att ta på mig det som ger en glädje, får en att känna sig fin utan bry sig om andras åsikt. 


Väldigt kliche men fortfarande sant. 

Av Charlie - 2 september 2019 22:01

Ja, nu var det helt plötsligt en ny månad. Vi har ju inte kommit så långt in i september än men hittills så har min början varit bra! Spenderade dagen med kärleken igår och bara tog det lugnt, arbetet idag rullade på som vanligt och avslutades med en liten promenad. Enda som jag klaga är nog mitt knä som råkade spontan-pussa gatan i fredags o har värkt sen dess, inte så roligt att ha ett jobb där man nästan alltid är aktiv och använder benen- men jag ska som tur är på intervju imorgon (ordnat av min chef) och då blir det inte mycket springande! 

Aja, det har varit min september hittills- hoppas ni har haft det bra!



(tog lite bilder under promenaden)

   

Gubbhäng

   

Hår ska vara lite kaos ifall ni frågar mig ;)


Skapa flashcards