beaucoup de farine

Alla inlägg under december 2019

Av Charlie - 28 december 2019 22:37

Nu såhär efter jul så har det kört ihop sig ordentligt i hjärnan haha. Men trots att det mesta har känts trögt så har majoriteten av de senaste dagarna varit bra och spenderats med härliga människor- 

I onsdags så träffade jag Elin och Lovisa, vilket jag nästan alltid gör en gång i månad när de är i stan- det var väldigt mys! Vi gjorde alla standardgrejerna, kolla runt i affären (o eventuellt även shoppa lite),lunch/fika och en massa prat om allt möjligt! Jag uppskattar verkligen våra små traditioner men främst våran vänskap som ändå hållit i 7 år nu! 

     

Det hade länge varit prat om att gå på bio med familjen, inget var direkt planerat men när det väl var det då jäklar fick man sätta fart haha, nästan direkt efter den här fikan fick jag kuta för att möta upp med familjen på resturangen Moon thai och därefter se filmen "knives out" på bio vilket var väldigr bra och rekommenderas starkt!

 

Syster och pappa

Dagen efter hade jag bara tänkt ta det lugnt men det blev andra planer! Syrran ville shoppa lite innan jobbet (hon hittade en massa fint) och klagar inte för det var trevlitgt o jag fick visa upp mitt nyinköpta halsband från dagen innan B) 

 

(syrran blev inte med på bild för hon höll på att prova kläder just då haha)

Idag då så spenderade jag dagen på liseberg med kärleken! Vi åkte inget men kollade runt på allt julfint de fortfarande har uppe samt lite på de marknader som fanns, syrran jobbade idag så det blev några varv vid chokladhjulet där hon var-vann två marabouchoklader hehe   

En försenad puss under misteln men vad gör det om hundra år? 

 

   

Det var väldigt mysigt med en massa fint pynt! Men nu är jag helt slut och ser fram emot en dag tillägnad åt mig/att inte göra någonting planerat imorgon!


Ha det så fint allihop!

Av Charlie - 26 december 2019 00:29

Usch usch, just nu känns min hjärna som en tvättmaskin där mina tankar är kläderna som bara snurrar runt o runt. 

Dagarna kör ihop sig och jag vet varken ut eller in. Har många äventyr att se fram emot inom en snar framtid men måste först ta tid för att bearbeta de intryck o saker som hänt de senaste dagarna-får nog ta o göra det imorgon. 

Annars så går nog hjärnan kaputt haha

Jag har en del inlägg som jag kanske skriver imorgon, vi får se!


Så länge får ni ha det så bra!


( Hej Lovisa:) )

Av Charlie - 24 december 2019 13:01

Hejhej, skriver ett snabbt jul-inlägg i bilen påväg till mormor. Ville dela med mig av en jullåt som inte spelas ofta men som jag anser vara viktig, puppies are forever av Sia heter den. Låten handlar om konsumtionshetsen kring jul men specifikt hur det kan påverka djuren. Många vill uppnå perfektion kring denna högtid, så som man ser i media, och en del av den här bilden kan vara en söt hundvalp för att sprida glädje till barnen. Problemet är bara att de inte alltid tar med det enorma ansvar som husdjur, speciellt valpar, innebär med i beräkningen.
I låten sjunger hon "puppies are forever, not just for Christmas" vilket framför budskapet glasklart! Samma sak gäller kaniner kring påsk, de är levande varelser och inte bara en kul grej för stunden!
Det var allt för mig :)
hoppas ni får en bra dag!

Av Charlie - 22 december 2019 21:33

Hejhej

Nu är helgen nästan slut och julen nära, jag spenderade just denna med killen i hans hemstad, falköping och hälsade på hela familjen. Det var väldigt mysigt! Vi kom dit sent på fredagen så då blev det inte mer än nån liten macka o tittande på nya netflix-serien "Witcher" som precis hade släppts. Kärleken har varit hyped inför den längre så det var kul att se tillsammans med hans familj men oj vad jag var trött haha. 

Nästa dag var det planerat med en liten roadtrip för att äta brunch/-tårtbuffe på ett mysigt litet ställe vid Mullsjö tror jag det hette. Fick knäppa upp ett par byxknappar efter all den maten.

Sedan åkte vi vidare för att hälsa på hans farmor (och äta ännu mer fika haha) Hon hade mycket gott att bjuda på så det var tur att bilfärden dit tog lång tid så att man hann smälta maten sen innan lite hehe. 

Hon ville även bli av med lite grejer så hon lät oss (killen, hans syster och hennes kille) gå igenom lite och man fick med sig en del ändå! Hans farmor har målat en del och samlat på konst och det tycker jag alltid är kul. Personligen fick jag ett fint pärlhalsband som hon tålde att skiljas ifrån haha

Idag då så segade vi länge i sängen innan det blev dags för bio! Vi såg Star Wars, rise of the skywalker, som var bra! 

Jag har haft en väldigt bra helg helt enkelt. 

Har en del annat som jag vill uppdatera om men det får bli ett tidigare inlägg för jag måste sova inför jobbet imorgon!

En liten fin bild jag tog efter buffen   

Ha det så bra folket!

Av Charlie - 14 december 2019 16:41

Hejhej

Nu såhär dagen efter lucia så reflekterade jag lite över det senaste luciatåg som jag deltog i, vilket var i 9:an för ca 4 år sen så det blir väl ett litet storytime inlägg haha

Jag hade snaggat, blont hår- min vän som hade blått hår ville inte vara själv i tåget med alternativ hårfärg så jag färgade det lila dagen innan, till vissa av de andra tjejernas missnöje för nu var ju luciatåget mindre "normalt" 

Haha högstadiet var verkligen en helt annan tid där sånt tydligen var jätteviktigt. 

Aja, tyvärr så gick jag inte med i tåget i slutändan ändå, hehe. På sista genrepet innan själva uppträdandet och vi stod på rad o skulle sjunga med ljusa o höga toner så började helt plötsligt allt se suddigt ut och jag blev yr. Minns än hur jag ser ut över gymnastiksalen och allt bara zoomas ut ur fokus. Sen blir det svart och när jag öppnar ögonen igen ligger jag på golvet bredvid en högtalare, min första tanke är "har jag vält ner den, det var ju inte bra" för att sen titta upp och alla har flockats runt mig. Innan jag vet ordet av har två lärare plockat upp mig och nästan släpar bort mig till det lilla rummet där frukost skulle serveras efter repet. De antog direkt att jag inte hade ätit nåt och därför fallit ihop (vilket inte var fallet för jag hade ätit massa tidigt den morgonen) så jag blir halvt tvångsmatad en macka men aja. 

Sen fick jag ligga ned på frökens dunnjacka medan de andra trängdes för att ta frukost o titta på mig (de hade inget vilorum på den skolan) och min blå-håriga vän irrade runt men hittade mig inte haha

Vågade mig inte på att försöka delta i tåget efter för mitt huvud dunkade och ville inte falla ihop framför hela skolan, så jag fick på bänken bakom bandet som de så fint kallade "hedersplatsen" 


Blev inget luciatåg men fick iaf en "intressant" berättelse att dela med mig av!

 

Lärarna blandade alltid ihop oss under högstadiet


Ha det så bra allihopa

Av Charlie - 13 december 2019 19:37

Hejhej!
Både igår och idag var både bra dagar. Jag hade äntligen välbehövd ledighet, dagens början var inte super dock för jag startade den med att må dåligt o sakna Jack... Drömde att jag höll om honom igen och jag känner det ända ut till fingertopparna exakt hur det kändes när han satt på mitt knä och lutade sitt huvud mot mig- vilket är ändå är bra antar jag med tanke på att minnena är det sista jag har kvar nu.
Det gråa humöret som hängde över mig hela förmiddagen byttes dock bort till känsla av fridfullhet och glädje senare mot dagen eftersom jag skulle få träffa kärleken. Jag tog en lång promenad till bussen för att sen mötas upp med honom, vilket var trevligt (och också välbehövt! )
Idag fortsatte känslan av fridfullhet, antagligen för att jag slapp kvällspasset haha. Dessutom så hade de ett litet juluppträdande i personalmatsalen vilket var kul!
Just nu kollar jag på skräckfilm med familjen, det är ju ändå fredag den trettonde c;

En bild vi tog i regniga gbg <3


Hoppas ni hade en bra lucia!

Av Charlie - 10 december 2019 22:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Charlie - 10 december 2019 10:06

Just nu sitter jag på biblioteket, som jag ofta gör, och tecknar lite. Snart måste jag bege mig mot bussen för att ta mig igenom ännu ett kvällspass så det känns skönt att ändå få den här lilla stunden att tillbringa åt ett av mina nöjen- sitta i lugn o ro och teckna/läsa på bibblan.
Som de säger i Zombieland, "gotta enjoy the little things"

 


Här är vad jag hann kladda innan jag blev tvungen o gå mot bussen 


Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards