beaucoup de farine

Direktlänk till inlägg 14 december 2019

Storytime, I guess

Av Charlie - 14 december 2019 16:41

Hejhej

Nu såhär dagen efter lucia så reflekterade jag lite över det senaste luciatåg som jag deltog i, vilket var i 9:an för ca 4 år sen så det blir väl ett litet storytime inlägg haha

Jag hade snaggat, blont hår- min vän som hade blått hår ville inte vara själv i tåget med alternativ hårfärg så jag färgade det lila dagen innan, till vissa av de andra tjejernas missnöje för nu var ju luciatåget mindre "normalt" 

Haha högstadiet var verkligen en helt annan tid där sånt tydligen var jätteviktigt. 

Aja, tyvärr så gick jag inte med i tåget i slutändan ändå, hehe. På sista genrepet innan själva uppträdandet och vi stod på rad o skulle sjunga med ljusa o höga toner så började helt plötsligt allt se suddigt ut och jag blev yr. Minns än hur jag ser ut över gymnastiksalen och allt bara zoomas ut ur fokus. Sen blir det svart och när jag öppnar ögonen igen ligger jag på golvet bredvid en högtalare, min första tanke är "har jag vält ner den, det var ju inte bra" för att sen titta upp och alla har flockats runt mig. Innan jag vet ordet av har två lärare plockat upp mig och nästan släpar bort mig till det lilla rummet där frukost skulle serveras efter repet. De antog direkt att jag inte hade ätit nåt och därför fallit ihop (vilket inte var fallet för jag hade ätit massa tidigt den morgonen) så jag blir halvt tvångsmatad en macka men aja. 

Sen fick jag ligga ned på frökens dunnjacka medan de andra trängdes för att ta frukost o titta på mig (de hade inget vilorum på den skolan) och min blå-håriga vän irrade runt men hittade mig inte haha

Vågade mig inte på att försöka delta i tåget efter för mitt huvud dunkade och ville inte falla ihop framför hela skolan, så jag fick på bänken bakom bandet som de så fint kallade "hedersplatsen" 


Blev inget luciatåg men fick iaf en "intressant" berättelse att dela med mig av!

 

Lärarna blandade alltid ihop oss under högstadiet


Ha det så bra allihopa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlie - 9 maj 2023 17:14

Är jag tillbaka? Vet vem! Eller det kanske jag vet haha. Nä, men jag insåg att det var ett tag sen förra inlägget och har väl ingen annan anledning för det mer än att jag tappade intresset. Vet inte om jag ska börja blogga igen men kanske!    ...

Av Charlie - 14 januari 2022 15:38


Tjolahoppsan, nu vart det ett tag sen jag la upp något här och det finns nån ingen annan anledning än att jag inte orkat eller hittat inspo för inlägg. Vet liksom inte längre vad jag vill få ut av att blogga heh men om jag nu skulle försvinna här ett...

Av Charlie - 15 november 2021 17:56


Så idag var första dagen på nya jobbet avklarat... Vet inte riktigt vad jag tycker om det än, allt liksom hände så fort och allt är så nytt- känns typ overkligt efter att ha varit icke arbetande i ca 8 månader och nu har jag ett jobb som verkar väldi...

Av Charlie - 9 november 2021 20:41


Hejhej, Så idag var lite av en berg-o-dalbana! Jag fick ett samtal kort efter jag vaknade upp och det var från en rekryterare för ett lager-jobb jag ansökte förra veckan, hon gillade vad hon hörde på telefon och därefter boka en arbetsintervju samm...

Av Charlie - 1 november 2021 11:10

Halloj, jag skulle nog säga att de senaste två åren har jag spenderat som mest tid att verkligen granska och utforska vad det innebär för mig att vara autistisk. Förr brukade mitt tankesätt vara att ja, det är min diagnos och det är inget mer med det...

Ovido - Quiz & Flashcards