beaucoup de farine

Alla inlägg under augusti 2020

Av Charlie - 19 augusti 2020 23:29

Jag må vara ett steg ifrån att smälta bort helt i denna hetta som har varit de senaste dagarna men damn it, jag är lycklig just nu!
Calcifer flyttade hit i söndags och allt gick superbra, han har aldrig riktigt gillat bilturer men väl tillbaka igen i buren så var det som om han inte hade flyttat alls (många saker i buren luktade ju som hemma så det är inte så konstigt)
Men jag är väldigt lycklig att han äntligen är här för nu känns lägenhet komplett, som ett hem :) Sebastian har också varit så bra med honom, även om han inte är uppväxt med djur så gör han en sån ansträngning för att bonda med Calcifer och jag blir bara så glad!
Uppdaterar sällan när jag är genuint glad så tänkte det var dags för det, alla känslor ska liksom få plats :) hoppas ni har det bra!

Av Charlie - 10 augusti 2020 13:18

Hejhej

Nu var det ett tag sen jag gjorde ett inlägg, jag och Sebastian tog en liten bilsemester förra veckan där vi hälsade på några vänner i Gävle och Örebro (vi reste dagen efter jag flyttade in så det har varit full fart hela tiden haha) 

Men nu har det gått några dagar sen vi kom hem så jag har hunnit landa lite och packat upp en hel del! Ibland känns det dock som att flyttlådorna aldrig tar slut haha 

Men det var trevligt med en liten "vänturné" som jag kallade det, först begav vi oss mot Örebro och var där två nätter, första dagen där så paddlade vi kanot, vilket jag inte har gjort sen lägret för ca 4 år sen så det var kul! Alla var dock lite trötta och med huvudvärk så resten av dagen spenderades i soffan med tv-serier :)

 

Dagen efter så kollade vi in Marilyn Monroe-utställningen vilken jag råkade se reklam för på facebook av en ren slump, mycket intressant att läsa om hennes liv samt se hennes verkliga ägodelar som olika samlare skänkt. 

               

Den sista tyckte jag var ett av de mer faschinerande saker att få se just för att det är foundation skapat specifikt utefter hennes hud av personen bakom sminkmärket (minns ej namnet)

   

Resten av dagen gick vi bara runt i Örebro och i affärerna tills de började stänga och det blev dags att dra sig tillbaka


Väl i Gävle så kom vi fram lite senare än tänkt så just den dagen chillade och tjötade vi mest :) 

Dagen efter var tanken att vi skulle bada men det blåste alldeles för kallt så vi satt på bryggan med fötterna i vattnet och umgicks istället, därefter tog vi en tur till muséet och senare en tur till stan där jag köpte lite örhängen och ökade på min samling hehe 

         

Väldigt cool utställning de hade i Gävles museum!

                   

Lite gott och blandat från muséet 

                     

Sista dagen var vi tvugna att fokusera på att åka därifrån ganska tidigt för resan hem skulle ta ca 7 timmar (var inte hemma för kl 20) men det var väldigt mysig get-away resa med kärleken och få träffa vänner igen som man ser så sällan :) Ska skriva mer om flytten och allt sånt i framtida inlägg!

 


Ni får ha det så bra tillsvidare! 

Skapa flashcards