beaucoup de farine

Alla inlägg under september 2020

Av Charlie - 30 september 2020 18:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Charlie - 23 september 2020 21:02

Hejhej, blir ett litet inlägg idag för att hålla igång bloggen någorlunda haha 


Det har varit rätt så mycket den senaste, stressar över saker som ska hända och göras och det lagras inombords och ligger sen bara där och gror konstant... Måste krångla en del med arbetsförmedlingen också för att komma vidare i en granskning för nystartsjobb samt så är det så mycket annat som måste hinnas med, aja. 


MEN det finns såklart positiva saker som pågår, jag trivs ändå på jobbet och väntar på lite nya kläder jag har beställt! 

Skaffade nyligen gymkort igen efter ca 2 år och var på ett virtuellt pass idag som kallades BodyBalance (var den enda där haha) och det var kul! Fast det var lite för hardcore för min tomma mage så blev illamående fort och gick hem tidigare. Jag är ändå stolt att jag gick dit trots ångesten haha 


Aja, förhoppningsvis så behöver jag inte krångla mycket mer med arbetsförmedlingen


Hoppas ni har det bra! :) 

Av Charlie - 12 september 2020 19:15

Hejhej
Skrev lite i inlägget från igår om hur idag är 7 år sen Calcifer adopterades! Så tänkte att när man ändå har nämnt det så kan man ju skriva lite mer :)
Jag fick calle idag för exakt 7 år sen två dagar innan min födelsedag, han hade blivit inlämnad på djurbutiken en vecka innan efter att troligtvis blivit övergiven. Jag blev kär sekunden jag såg honom! De sökte efter ägaren men ingen hörde av sig så då fick han bo hos mig :D blev överlycklig!
Eftersom hans förflutna är helt okänt för mig så har det haft sina svårigheter och han har alltid varit lite tillbakadragen men älskar honom med hela mitt hjärta
Och att nu få dela den här kärleken för lilla Calcifer med Sebastian har varit helt underbart (för han älskar verkligen den kaninen)
Vi diskuterar jämt hur vi kan göra tillvaron bättre för lille herren och ja det känns bara så bra :) Tyvärr kunde vi inte fira med honom idag för det blev dop istället men imorgon så!

Ha det så bra nu :)

Av Charlie - 11 september 2020 16:31

Hejhej, jag är trött. Okej det var hela inlägget ha det så bra allihopa!

Okej, kanske inte.

Idag har varit tröttsam just för att Calcifer behövde träffa veterinären men fick pendla från Borås till gbg och tillbaks med honom (ringde närliggande kliniker men de rekommenderade den i gbg så) Det är också lite emotionellt stressigt o gör ont i modershjärtat när de ska göra undersökningar som han inte gillar alls! Men kommer iallafall kunna sova lugnt inatt för inget verkade vara fel på honom :)

Anledningen till detta besök var att han fick ett litet infall förra helgen där han inte kunde kontrollera bakbenen riktigt men var sig själv igen dagen efter, åkte in med honom för att verkligen fastställa att allt var som det ska! De tyckte också han var i bra skick för sin ålder :) Imorgon är det dessutom 7 år sen jag adopterade honom! kanske lite udda att fira med ett veterinär-besök haha
Han hade bara fått något slags stress-påslag/akut trauma från att kanske slått i sig eller hamnat på rygg när han busade runt osv men allt är som det ska med honom och det är JÄTTESKÖNT

Av Charlie - 5 september 2020 13:25

Hejhej

Det har varit en brist på inlägg den senaste tiden, kan bara förklara det med att jag har varken haft ork eller tid haha 

Efter semesterns slut så fick jag lägga fokus på att komma in i jobbet igen men hade nog inte behövt lägga så mycket energi på just det för jag var där i knappt 2 veckor tills det blev dags för praktik på ett nytt ställe närmare där jag bor. 


Jag har sett emot det så är glad att äntligen ha kommit igång med praktiken, kände mer och mer hur pendlingen till det gamla jobbet inte var värt det längre- blev bara seg och gillade jobbet längre. 


Ursäkta om jag skriver lite styltigt idag, planen var att vara superduktig och gymma för första gången på ca 2 år men så slog mensvärken från helvetet till och kunde knappt lämna sängen, känner mig alldeles för yr men har skjutit upp bloggandet länge nu och det är lite lättare så fick bli detta istället. 


Kortfattat så gillar jag verkligen det nya stället, har mer tid på morgonen än förut och stämningen är bättre! 


Kommer börja blogga mer igen när jag börjat må bättre


Ta hand om er 

Skapa flashcards