beaucoup de farine

Alla inlägg under januari 2021

Av Charlie - 23 januari 2021 14:19

Hejhej
Jag vet att förrgår skulle vara tecknar-torsdag och att jag verkligen ville hålla igång med det den här gången men...
En del saker har hänt inom familjen (som jag inte vill gå in på just nu) så har inte riktigt orken för att blogga... Det kommer därmed bli ett litet uppehåll här, kan inte säga när jag kommer skriva igen-vi får se helt enkelt!

Ta hand om er

Av Charlie - 14 januari 2021 20:52

Halloj!
Tänkte det var lägligt med en liten tecknar-torsdag, har dock inte skapat så mycket de senaste dagarna (iaf inte så mkt som jag brukar) så majoriteten av dessa kladd är från de senaste 2 veckorna!

Av Charlie - 12 januari 2021 14:05

Hejhej

Har varit hemma de senaste två dagarna med garantilön då det inte fanns något jobb att utföra! Ska väl inte klaga egentligen men detta är inte första gången det händer och man kan bli lite degig till slut haha 

Men utöver det så har jag mestadels jobbat lite på att bli mer hemmastadd i lägenheten, idag kom t.ex två tavlor som jag beställt åt killen och mig- det är på våra hemorter vilket kändes som en fin grej när vi ändå bor så långt ifrån dem :) 

Insåg även att stället behöver lite av min nördiga intressen så åkte in till sf-bokhandeln (så killen skulle få lite arbetsro och inte utsättas för min rastlöshet haha) och köpte en liten totoro-speldosa!

 

Såhär ser den ut! 


Och har bara gått runt och varit så nöjd med hur saker och ting blev! Folk frågar mig hur det är att bo ihop med Seb (har nästan gått ett halvår nu!) och helt ärligt så kan jag inte föreställa mig något annat sätt som jag skulle vilja leva! Bästa beslutet någonsin ^^

Har samt verkligen kommit in min frisyr nu, det är verkligen vad jag velat ha så länge och ahh saker är bara bra just nu haha 


Okej, ni får ha det så bra!

Av Charlie - 9 januari 2021 19:50

Halloj
Ja, såhär blev håret! Är ändå väldigt nöjd, var det iaf i början men går just nu igenom jag-ångrar-mig-fasen som alltid händer haha
Kommer och gilla frisyren snart igen :)

Av Charlie - 9 januari 2021 09:46

Känner att jag vill uppdatera bloggen men har liksom inget att skriva om haha 

Just idag är jag ganska överväldigad och ångestig- även om det är lätta och hanterbara saker som ska göras så känns det som gigantiska hinder typ. Ska klippa senare idag, blir alltid ångestig inför sånt, dessutom så finns det en frisyr jag har velat ha läänge men inte vågat skaffa... Jag intalade mig själv när bokningen gjordes för nån vecka sen att denna gången ska jag minsann inte fega ur men börjar bli tveksam! Plus så kommer svärföräldrarna över på en fika direkt efter klippningen, brukar behöva åtminstone en dag att vänja mig vid nya frisyrer men nu kommer jag ha publik på en gång! 

Inte för att jag tror det kommer vara det mest intressanta någonsin för dem men det får inte stressen att kännas mindre påtaglig! 

Aja, utöver det så har ändå saker och ting varit helt ok. Har beställt ett par posters och lägenheten börjar ju ändå ta form och bli mer till vårt gemensamma hem inredningsmässigt också! Men gud vilket tid det ska ta haha, har inget tålamod!


hm, ja, det var nog allt för idag... Visar kanske bild på frisyren sen ifall jag inte fegar ur! 


 

Ha det så bra!


Av Charlie - 1 januari 2021 20:56

Halloj!

Lyckades visst inte hålla det här med att blogga varje dag i december, heh... Aja! 

Det har varit mycket ståhej de senaste dagarna, lite folk kom över igår för att fira in det nya året så det innebar mycket förberedelser inför det osv, plus så ville vi ju ha det fint nu när det ändå är nytt år och allt :) Var även första gången jag var värdinna på det sättet vilket var nervöst men kul och allt gick ju bra så! Sambon och jag bjöd på hemlagad mat och efterrätt, majoriteten av den credden går till honom för han var the master chief haha 

Utöver det så spelade vi brädspel samt dryckeslekar och bara umgicks helt enkelt, när klockslaget närmade sig så följde vi ljudet av fyrverkerier och hamnade i stadsparken och där sa vi hejdå av 2020! 

Vet att mycket var skit med förra året men det var även en del bra! Ska koka ihop ett inlägg där jag gör en recap av året :) Tänker inte lova när det kommer vara klart dock haha 


           


Ha det så bra allihopa!


Ovido - Quiz & Flashcards