beaucoup de farine

Alla inlägg under juni 2021

Av Charlie - 21 juni 2021 20:31

Hejhej


Det här inlägget fick bli mer försenat än jag egentligen tänkt, har varit väldigt seg i huvudet den senaste tiden och energi-nivån har varit låg. Startade min KPTI förra veckan samnt så har det varit mycket socialt umgänge med både vänner och familj vilket är kul men dränerande!

Hursomhelst, förra helgen gjorde jag och mina systrar en liten weekend-trip upp till Stockholm för att hälsa på vår bror vilket var jättekul! Svårt att skriva detaljrikt såhär en vecka i efterhand om det men tågresan dit kändes ändå som den gick förbi ganska fort, vi pratade en massa och gjorde "pek-leken" och även om tåget var ibland onödigt kvavt/varm så var det ändå trevligt. 

Första eftermiddagen/kvällen umgicks vi mest hemma hos brorsan o lekte fler lekar samt drack lite, detta var också första gången jag träffade hans och hans sambos hund, Sigrid, som var en jättesöt liten korv! (man kan inte träffa en tax utan att kalla dem korv) 

 

Nästa dag gick vi till nordiska museumet för en utställning om antarktis och en om samisk kultur vilket var intressant!

 

 


 

Detta verk skulle föreställa polstjärnan tror jag

           


(detta kommer mest vara en rant om stället vi åt på haha) 

På kvällen skulle vi ut till ett ställe vid hamnen för att äta middag och tyvärr så lämnade stället till o önska... Först och främst tog det evigheter att få bord trots att vi hade typ bokat- jag fattar att det kan vara svårt att bosätta 8 pers i dessa restriktioner men då kan man ju meddela att det kommer vara fullt ett bra tag så man kan gå vidare till ett annat ställe. Sen tog de evigheter att ens få en vanlig cola, fick liksom säga till två olika servetörer att jag inte fått min dricka än...

Jag hade det trevligt men mina syskon men måste ändå vara ärlig- denna plats var nog mitt personliga helvete.... Jag är väldigt ljudkänslig på så sätt att jag kan inte hantera flera olika ljud samtidigt- denna resturang var uppbygd som en helt vanlig resturang men hade en dj som spelade dunka musik och ingen ljud-isolering så var i en fullknökat resturang med en massa pratande/gapande folk. Fick såklart en sån där jobbig huvudvärk som jag brukar få efter såna här omständigheter som håller i sig minst två dagar! Urgh! 

Resten av kvällen tillbaks hemma hos dem var tur nog ganska lugn och trevlig :)   

SIgrid fick även vara med och fick en egen liten plats :) 

 

Resturangen hade denna Buddha-staty sittandes bredvid toan

 


Sista dagen där så skulle vi åka sen förmiddag så tiden gick mest åt att packa ihop och ta oss in till stan för att hitta rätt tåg och köpa med oss färdkost (det blev subway) Resan hem kändes ganska seg pga huvudvärk och det kändes som en evighet men till slut kom jag hem! Det var helt enkelt en trevlig helg :) 

   


Ha det så bra! 


Av Charlie - 14 juni 2021 19:04

Hejhej

I förra inlägget skrev jag lite om min inställning när det kommer till kläder och särskilt nu under sommaren! Sen dess har jag faktiskt känt ett bra flyt när det gäller att klä mig mer som mig själv- under både second-hand rundorna lyckades jag hitta kläder som kändes bra :) Kommer nog lägga upp bilder på de senare 


Och ja, förövrigt så har livet bara flytit på.. Var på en liten weekend i Stockholm med syskonen där vi hälsade på brorsan och var väldigt kul! (Skriver ett separat inlägg om resan) och vi har kommit igång med att försöka hålla igång hushållet här hemma med att laga mat oftare och försöka hålla det rent! Känner bara en väldigt stark motivation att bli bättre med att det innebär.

Vill liksom bara göra "mer" - hålla ett ordentligt hushåll, lägga mer tid på mitt utseende för min egna skull mm :) Har även äntligen påbörjat en slags utredning för att få hjälp med min ångest! Samt bestämt mig för att lägga ned minst en halvtimme-timme per dag tillägnad att skapa en portfolio och allt relaterat till utbildningar! Idag ägnade jag den tiden åt att söka upp olika utbildningar samt börja fundera och skriva ned till vad jag vill få ut av att börja studera igen 

och ja, livet bara rullar på nu :) 


Hoppas ni har det bra så hörs vi i nästa inlägg!

Av Charlie - 1 juni 2021 21:26

Hejhej

Hade tänkt försöka formulera ihop ett inlägg nu när det ändå är en ny månad! Solen har verkligen ösat på den senaste tiden, känns nästan som jag håller på att smälta bort! Men när sommare närmar sig känner jag en viss ångest bubbla upp och göra sig påmind så här års... Den har definivt blivit mer påtaglig den senaste tiden

Jag har nämligen inga problem med hur jag ser ut, gillar till och med mitt utseende- det är det att kläder aldrig känns rätt på mig, känner mig aldrig som mig själv när jag ska försöka få till en outfit. Kanske ytligt för vissa men jag tänker inte ursäkta eller förminska något som faktiskt stressar mig dagligen, just det här problemet är bara en liten del av den ångest jag upplever ofta men aja- kommer från ämnet nu 

Det är väl klart att jag vill känna mig som mig själv i de kläder jag bär men när jag väl försöker så känns det bara som att jag leker charader eller bara fejkar det... Svårt att beskriva 

Jag ska på en secondhand-runda med min mamma imorgon och med en vän på fredag för att hitta kläder inför sommaren! Det får bli en garderob-rensning på det också :) 

Vill verkligen satsa på att hitta mig själv och min "stil" den här sommaren när jag ändå har ett sabatsår-ish!


Ni får ta hand om er :)

Ovido - Quiz & Flashcards