beaucoup de farine

Inlägg publicerade under kategorin Resa

Av Charlie - 10 augusti 2020 13:18

Hejhej

Nu var det ett tag sen jag gjorde ett inlägg, jag och Sebastian tog en liten bilsemester förra veckan där vi hälsade på några vänner i Gävle och Örebro (vi reste dagen efter jag flyttade in så det har varit full fart hela tiden haha)

Men nu har det gått några dagar sen vi kom hem så jag har hunnit landa lite och packat upp en hel del! Ibland känns det dock som att flyttlådorna aldrig tar slut haha

Men det var trevligt med en liten "vänturné" som jag kallade det, först begav vi oss mot Örebro och var där två nätter, första dagen där så paddlade vi kanot, vilket jag inte har gjort sen lägret för ca 4 år sen så det var kul! Alla var dock lite trötta och med huvudvärk så resten av dagen spenderades i soffan med tv-serier :)

Dagen efter så kollade vi in Marilyn Monroe-utställningen vilken jag råkade se reklam för på facebook av en ren slump, mycket intressant att läsa om hennes liv samt se hennes verkliga ägodelar som olika samlare skänkt.

Den sista tyckte jag var ett av de mer faschinerande saker att få se just för att det är foundation skapat specifikt utefter hennes hud av personen bakom sminkmärket (minns ej namnet)

Resten av dagen gick vi bara runt i Örebro och i affärerna tills de började stänga och det blev dags att dra sig tillbaka

Väl i Gävle så kom vi fram lite senare än tänkt så just den dagen chillade och tjötade vi mest :)

Dagen efter var tanken att vi skulle bada men det blåste alldeles för kallt så vi satt på bryggan med fötterna i vattnet och umgicks istället, därefter tog vi en tur till muséet och senare en tur till stan där jag köpte lite örhängen och ökade på min samling hehe

Väldigt cool utställning de hade i Gävles museum!

Lite gott och blandat från muséet

Sista dagen var vi tvugna att fokusera på att åka därifrån ganska tidigt för resan hem skulle ta ca 7 timmar (var inte hemma för kl 20) men det var väldigt mysig get-away resa med kärleken och få träffa vänner igen som man ser så sällan :) Ska skriva mer om flytten och allt sånt i framtida inlägg!

Ni får ha det så bra tillsvidare!

Av Charlie - 29 juni 2020 19:50

Hejhej, kanske är dags att skriva ett nytt inlägg.

Jag är nu frisk från corona och har varit det ett tag, började jobba igen i torsdags vilket kändes skönt att komma in i den rytmen osv. Jag hade tur som hade en väldigt skonsam version av viruset, hoppas bara att den inte värmer upp för ett hårdare slag haha

Utöver det så är idag 20 arbetsdagar kvar tills semestern och även då det är bestämt att jag ska flytta ihop med kärleken!!! Är så exalterad inför det nya kapitlet av vårt liv tillsammans! Dock så har inte det varit främsta fokuset på den senaste tiden, vi pratar såklart en del om det, men vad som står högst på agendan är vad för slags resa vi ska göra i år- för resa vill vi men vet ej vart då allt känns så stängt!

Och semestern smyger sig fram så det börjar ju ändå bli dags att planera in något :)

Vad har ni för reseplaner i år? Dela gärna med er!

Ha det så bra :)

Av Charlie - 15 mars 2020 18:36

Tjolahoppsan

Nu har jag kommit hem från ännu en liten resa till falköping med kärleken, hans syster var på besök från stockholm så då ville han passa på att träffas osv. Det var trevligt som vanligt! Hans mamma är florist så vi pratade mycket trädgård och senare kollade på hemmafilmer från 70-talet på en super-8 kamerarulle :) (alltså när hans mamma var liten osv)

Det var mysig, de hade en full-on filmkväll med mat, snacks och sånt :)

saknar honom redan haha

Och ja, jag vet att resor o sånt inte är det bästa i nuläget men vi hade planerat det här ett tag så nu blev det så.

Måste dock erkänna att ångesten över det hela börjar krypa på, funderar över att kanske stanna hemma imorgon för att hänga runt en gigantisk mataffär känns inte ideellt just nu.

Av Charlie - 24 februari 2020 19:59

Tjolahopp!

Spenderade förra helgen i Lund för att se hur en nära vän bor och hennes skola osv, åkte dit med en annan vän och det var bådas första gång där så det var lite nervöst just för att det var en ny plats men allt gick bra :)

Lite bilder vi tog innan/under resan:

Obligatorisk tågtoaselfie

Vi övervägde att posta oss själva till Lovisa när det tog en minut längre än vad hon sa att vi skulle behöva vänta haha

Första dagen gjorde vi inte så mycket mer än handla snacks, kolla på youtube-videos/nostagli videos och pratade tills klockan 1 på natten vilket var perfekt lagom för en första dag haha

Under hela lördagen så tog Lovisa oss på en liten rundtur i hennes skola och Lund, samt berättade massor om universitetslivet och alla traditioner som det innebär (vilket var en hel del!) men det märktes att hon trivdes här vilket gjorde mig glad. Det blåste brutalt mycket dock och regnet bara öste ned men vi härdade med några inomhuspauser innan vi fortsatte rundturen i stormen haha. Vi traskade på tills vi hamnade på ett litet mysig kafe

och gick i några affärer där vi köpte ansiktsmasker för kvällen!

Sista dagen tog vi det lugnt, kanske lite för lugnt eftersom vi kom fram till centralen och hade ca 20 min att köpa färdkost vilket blev tajt med tid när vi ändå ville ha subway också så jag sprang till subway medan Elin köpte all övrig färdkost haha. Det lönade sig ju eftersom vi hade mat och hann med tåget men jisses vad orkeslös jag var resten av dagen, inte bara pga det utan mitt sociala batteri hade tagit slut heh. Älskar mina vänner och människor men nu är det så jag fungerar- social interaktion dränerar mig hehe

Men det var over all en väldigt trevlig helg! Nästa gång blir hos Elin så man får veta hur hon bor också :)

Ha det så bra!

Av Charlie - 12 januari 2020 19:51

'

(tog ca 40 bilder men ville inte lägga upp alla här haha)

Ha det gött folket!

Av Charlie - 12 januari 2020 19:39

Har inte blivit så många inläggen på det senaste av den enkla anledningen att lusten för det inte har funnits- är fortfarande inte helt sugen men tänker att jag ändå vill få något skrivet :)

Första helgen för det här året (vilket var förra veckan) var en hit! Var ledig tre dagar i sträck och min kompis i Gävle fyllde 20 år under dessa dagar så det blev en liten trip dit med kärleken vilket var trevligt!

Vi kollade mest på serier, åt gott, spelade och umgicks! Vilket Hanna och jag gör nästan varje gång vi ses, uppskattar att umgås som mest när det inte finns någon press :)

Av Charlie - 7 augusti 2019 13:01

Måste också få skriva om själva resan dit, tåget var inget problem utan bara mys. Nattbussen däremot... På vägen dit så gjorde jag misstaget att dricka en massa cola som gjorde så att det blev en massa spring i benen och då skulle man ju sitta still i ca 8 timmar, det gick knappt!! Dessutom så fanns det inget bekvämt sätt att sitta på för att ens få lite sömn, suck... Vi försökte vara mer beredda för resan hem igen med nack-kuddar och inget cola-drickande men självklart så skulle universum hitta ett sätt att skita på det med. Sebastian blev förkyld-ish och mådde ganska dåligt hela vägen, plastpåsen som innehöll vårt rese-snacks låg lite under sätet framför oss, självklart satt det ett barn på det sätet... som blev åksjuk och spydde på vår påse... Inget snacks för 8 timmar...

BUT (and that's a big but) även om bussresan var ganska så förjävlig så hade jag gjort om det igen in a heartbeat. För jag fick resa och se vackra Berlin på ett av de miljövänligaste sätten man kan åka på, vilket är något som jag försöker göra till en större priotering samt större del av min vardag

För att det faktum att jorden inte varar länge till är tillräckligt stressigt och jag försöker bara dra mitt strå till stacken så att säga, strävar efter att göra fler förändringar för minska min klimatpåverkan och har tänkt att skriva om det här så det har ni att se fram emot!