beaucoup de farine

Alla inlägg den 17 februari 2020

Av Charlie - 17 februari 2020 20:15

Har nu skrivit lite här och där i de senaste inläggen om min situation och att jag inte kommer vara helt utan jobb men tänkte skriva en lite mer sammanhängande uppdatering om hur framtiden ser, eller åtminstone hur jag vill att den ska vara. 

Så i nuläget är jag tjänsteledig, diskuterade med min handläggare och detta passade båda eftersom jag behövde tid på portfolion och han skulle precis iväg på semester så för att inte krångla med hans ersättare så påbörjar vi hela processen med jobb osv när han är tillbaks. 

Kort och gott så ser det ut såhär; färdigställa portfolio, söka in till skolan (start hösttermin), be handläggare leta jobb i borås-området, flytta in hos killen och bo där/jobba tills skolan börjar, eventuellt flytta till göteborg med killen. 

Fördelen med jobbet är att man kan avbryta sitt kontrakt när man vill, sålänge det är inom ett år. 

Uhm, ja. det är nog det hela. Känns bra att ha några mål satta så att man inte bara svävar runt i rymden utan det är något som faktiskt fäster en till jorden. 


Nog svammel för idag, tack o hej!


Av Charlie - 17 februari 2020 19:39

Skrev att jag skulle lägga upp en lookbook igår men nu blev det inte så. 

Inte för att jag tror att det påverkar någon särskilt mycket att jag lägger upp en dag senare men det kändes som ett bra sätt att starta bloggen haha. 

  Förra veckan var definitivt annorlunda, har liksom aldrig blivit avsagd från ett jobb innan (har för den delen bara haft två men ändå) så det var en ny upplevelse med sitt eget paket av känslor att hantera. Jag jobbade inte på torsdagen som sagt men kom in på fredagen-fast allt kändes så poänglöst så gick efter kl 10... 


  Spenderade helgen med sebastian vilket var bra, fick liksom försvinna in i en liten evighet med honom som varade några dagar. En annan bra sak är att den konstanta stressen har börjat lägga sig- kan liksom schemalägga dagarna hur jag vill, anpassa hur jag vill osv. 

           

Fredagen jag blev avsagd, sista gången jag kunde ta en selfie i den spegeln 

       

Gick ut i stormen på förmiddagen och blev genomsur så fick låna sebastians kläder i brist på torrt ombyte haha


Blev en del babbel i detta inlägg men som sagt, det har varit en annorlunda vecka


Ha det så bra!

Ovido - Quiz & Flashcards