beaucoup de farine

Av Charlie - 16 augusti 2019 12:17

Igår då blev min syster 22 år, vi har en tradition här hemma där hela familjen (som fortfarande bor hemma) firar den som fyller år med frukost och sång på morgonen- men just denna gången var bara jag hemma så gjorde mitt yttersta för att hennes dag skulle starta bra! Och nu kan jag ju inte hålla hennes talan utan bara min egen men ur mitt perspektiv så verkar det ha varit lyckat!

Dagen startade sent eftersom syrran hade jobbat kväll innan och då är det lite drygt att väcka någon tidigt, dagen hade  ingen direkt plan utan vi chillade mest, gjorde oss i ordning för att senare mötas upp med vår andra syster och gå på pinchos och eventuellt dra ut på barer efteråt.

Det var väldigt trevligt! Tog inte så många bilder dock utan njöt mest av sällskapet och stunden

Min fina syster

Av Charlie - 7 augusti 2019 13:01

Måste också få skriva om själva resan dit, tåget var inget problem utan bara mys. Nattbussen däremot... På vägen dit så gjorde jag misstaget att dricka en massa cola som gjorde så att det blev en massa spring i benen och då skulle man ju sitta still i ca 8 timmar, det gick knappt!! Dessutom så fanns det inget bekvämt sätt att sitta på för att ens få lite sömn, suck... Vi försökte vara mer beredda för resan hem igen med nack-kuddar och inget cola-drickande men självklart så skulle universum hitta ett sätt att skita på det med. Sebastian blev förkyld-ish och mådde ganska dåligt hela vägen, plastpåsen som innehöll vårt rese-snacks låg lite under sätet framför oss, självklart satt det ett barn på det sätet... som blev åksjuk och spydde på vår påse... Inget snacks för 8 timmar...

BUT (and that's a big but) även om bussresan var ganska så förjävlig så hade jag gjort om det igen in a heartbeat. För jag fick resa och se vackra Berlin på ett av de miljövänligaste sätten man kan åka på, vilket är något som jag försöker göra till en större priotering samt större del av min vardag

För att det faktum att jorden inte varar länge till är tillräckligt stressigt och jag försöker bara dra mitt strå till stacken så att säga, strävar efter att göra fler förändringar för minska min klimatpåverkan och har tänkt att skriva om det här så det har ni att se fram emot!

Ha det så bra så länge!

Av Charlie - 6 augusti 2019 21:56

Den finaste jag vet

Av Charlie - 6 augusti 2019 20:00

Resan till Berlin, ja vart ska man börja? Första dagen kollade vi mest omkring, vädret var grått och vi var trötta efter en onådig bussfärd dit, hotellet lät oss inte checka in förrän om 4 timmar så det blev mest till att gå runt tills vi kunde dumpa av oss vår packning och vila en vanlig säng.

Minns inte helt ärligt vad vi gjorde exakt varje dag, vi hade inte rikigt någon plan för resan utan nästan allt var spontant men hade en må-bra känsla i sinnet under hela semestern så klagar inte!

Vi tog aldrig bussen eller åkte taxi utan vandrande mest runt, inte för att direkt vara mer snälla mot miljön (även om det var ett plus)- utan för att bussarna var förvirrande och taxi kostar, våra ben och fötter fick betala istället haha

Hotellet låg väldigt centralt och vartannat kvart stötte man på en maffig byggnad eller kyrka

(kameran bestämde sig att vara dålig majoriteten av trippen så lägger nog upp fler när jag har snott några från pojkvännen hehe)

Fördelen med att vandra runt är att man får se och uppleva många sidor av Berlin, allt från de mer "undeground" kvarteren där nästan varje husvägg är prydd med graffiti till de spår som andra världskriget lämnade efter sig.

Det som vi nu hade planerat var Berlinmuren, Brandiburg gate och tv-tornet. Som tur så hann vi med allt men gladast är jag nog över att vi hann med muren.

Minns hur jag satt vid bänken under historielektionen och vi lärde oss om murens historia och tänkte hur jag nån dag vill åka dit, vilket ja, var en defintivit en upplevelse.

Av Charlie - 6 augusti 2019 19:29

Resan var fantastiskt rolig! Vi tog oss först till Köpenhamn för att senare ta nattbussen mot Berlin. Planen var att kolla in konstmuseet Louisana meen det visade sig att det var stängt just den dagen vi åkte dit, hehe oops...

Aja, vi vandrande mest runt utan någon riktig back-up plan och vädret var hemskt varmt- så att vandra runt i den hettan med packning med sig blev till slut för mycket... Så vi gick på bio (väldig smart lösning ifall du frågar mig)

Var ju en upplevelse i sig att se en spiderman film med danska undertexter, fick lära sig lite liksom haha

Tar Berlin i ett annat inlägg så det blir lite mindre att beta igenom

Av Charlie - 5 augusti 2019 20:04

Ja, det råkade visst bli mer flängande och hit-o-dit åkande än vad jag först hade räknat med så inläggen om Danmark-Berlin resan får vänta lite. Kan säga nu såhär på förhand dock att det var väldigt kul!
Just nu är jag hemma hos mormor med syskonen för att fira hennes födelsedag och kommer inte hem förrän imorgon, reste egentligen tillbaks till Sverige i förrgår men har varit hos killen tills nu imorse samt lite hemma men det var i ca 3 timmar bara.

Har ju lyckas boka in mig själv på en massa saker de närmaste dagarna så får se om jag överlever min sista vecka av ledighet

Ha det bra sålänge!

Av Charlie - 28 juli 2019 22:23

Ja, om ca 9 timmar åker tåget mot Danmark! Har mest irrat runt och köpt det sista samt packat för jag har knappt gjort det innan hehe.. Förhoppningsvis så blir det bra, kommer nog shoppa lite där- ganska standard grej när jag reser utomlands.

Självklart ska man få mens från ingenstans med mensvärk medföljande, aja det ska bli en bra resa ändå! Det har knappt landat att vi verkligen ska iväg imorgon, som man har längtat!

Blir nog inga fler uppdateringar på ett tag nu så önska oss lycka till!

Av Charlie - 26 juli 2019 22:13

Älskar att resa, fastän det inte har blivit många utomlandsresor under mina dar (men det går alltid att ändra på), men jag har en väldigt dålig ovana som smyger sig fram så fort datumet för färd närmar sig- Stress.

Försöker inte skriva som att det är något som bara händer mig, utan mer från mitt perspektiv. Hjärnan kommer liksom upp i högvarv, vad ska jag ha på mig? Tänk om jag glömmer nåt? Oh shit jag kanske glömmer nåt!

Främsta problemet är nog att jag bryr mig väldigt mycket om hur outfits ser ut, vad som passar ihop. Har alltid strävat efter en mer "distinktiv" stil, något som är väldigt mig men ju hårdare jag försöker känns det som att jag failar eller att det bara ser typ klumpigt ut eller annat strunt jag inbillar mig själv... Och nu ska jag klä mig "snyggt"/som mig under några få dagar? Bara det sätter igång stressen rejält.

Men jag och kärleken beslutade att vi bara skulle klä oss "casual" under resan, vilket förvånansvärt lugnade mig hel del.