beaucoup de farine

Alla inlägg den 16 augusti 2019

Av Charlie - 16 augusti 2019 12:50

Gjorde en liten tavla till min syster på hennes födelsedag, har nog nämnt tidigare att måla av människor är lite av en utmaning för mig och jag försökte mig på detta till skapandet av den här presenten. 

Det blev ju inte snarlikt utan ser mer ut att vara inspirerat av referensbilden vilket blev good enough enligt mig! 


           

Bakgrunden är ett konstkort från Ikea, färglagd med promarkers och polychromos, linjerat med sakura micron 

Den var väldigt rolig att skapa!

 

(referensbilden)


Ha det så bra!

Av Charlie - 16 augusti 2019 12:17

Igår då blev min syster 22 år, vi har en tradition här hemma där hela familjen (som fortfarande bor hemma) firar den som fyller år med frukost och sång på morgonen- men just denna gången var bara jag hemma så gjorde mitt yttersta för att hennes dag skulle starta bra! Och nu kan jag ju inte hålla hennes talan utan bara min egen men ur mitt perspektiv så verkar det ha varit lyckat! 

Dagen startade sent eftersom syrran hade jobbat kväll innan och då är det lite drygt att väcka någon tidigt, dagen hade  ingen direkt plan utan vi chillade mest, gjorde oss i ordning för att senare mötas upp med vår andra syster och gå på pinchos och eventuellt dra ut på barer efteråt. 

Det var väldigt trevligt! Tog inte så många bilder dock utan njöt mest av sällskapet och stunden

 

Min fina syster

Ovido - Quiz & Flashcards