beaucoup de farine

Alla inlägg den 6 juni 2020

Av Charlie - 6 juni 2020 20:14

Godkväll, allt bra med er? 

Senaste dagarna har varit lite all over the place, mitt på arbetsdagen igår så fick jag reda på att en person som jag varit med några dagar tidigare har insjuknat i corona. De har, som tur är, inga allvarliga eller livshotande sympton utan det 

är mer liknande med en förkylning. Jag ska inte ljuga, efter jag fick reda på det så slog paniken in- 50 000 tankar snurrade runt i huvudet.

Jag stöter liksom på så många äldre dagligen i mitt yrke (jobbar inom städ men de antar att jag vet vart vissa varor i matbutiken ligger osv) och är rädd för att sprida det vidare. Skrev mycket med personen i fråga och min kille för de måste ha märkt att jag fick panik haha. Meddelade även chefen, kanske lite väl hastigt men var ju ändå i stress-mode, men fick fram vad som behövdes sägas haha. Hon sa bara att jag kunde fortsätta jobbet så länge inga symtom träder fram och att tänka på att tvätta händerna samt hålla avstånd osv


Nu nojjar jag konstant över om jag känner något eller inte, har liksom haft lite halsont som kommer o går, misstänker att det är någon slags allergi mot bär, och huvudvärk men inget som varat. Inte konstigt att man upplever "symtom" när man känner efter det minsta lilla hela tiden så har det svårt med det hela heh. 


Läste något om att inkubationstiden kan ta 1-14 dagar men vanligast är att man insjuknar efter 5 dagar så får liksom fortsätta att känna efter haha 


Ta hand om er!

Ovido - Quiz & Flashcards