beaucoup de farine

Alla inlägg den 26 juli 2019

Av Charlie - 26 juli 2019 22:13

Älskar att resa, fastän det inte har blivit många utomlandsresor under mina dar (men det går alltid att ändra på), men jag har en väldigt dålig ovana som smyger sig fram så fort datumet för färd närmar sig- Stress. 


Försöker inte skriva som att det är något som bara händer mig, utan mer från mitt perspektiv. Hjärnan kommer liksom upp i högvarv, vad ska jag ha på mig? Tänk om jag glömmer nåt? Oh shit jag kanske glömmer nåt! 


Främsta problemet är nog att jag bryr mig väldigt mycket om hur outfits ser ut, vad som passar ihop. Har alltid strävat efter en mer "distinktiv" stil, något som är väldigt mig men ju hårdare jag försöker känns det som att jag failar eller att det bara ser typ klumpigt ut eller annat strunt jag inbillar mig själv... Och nu ska jag klä mig "snyggt"/som mig under några få dagar? Bara det sätter igång stressen rejält. 


Men jag och kärleken beslutade att vi bara skulle klä oss "casual" under resan, vilket förvånansvärt lugnade mig hel del. 


<3 

Av Charlie - 26 juli 2019 11:55

Ledigheten föll äntligen in... för en vecka sen, hehe


Det blev väldigt mycket åkande och flängande bara de första dagarna så har inte riktigt orkat uppdatera här. Så fort klockan slog 20:00 i fredags så bytte jag om och rusade mot tåget till pojkvännen där resten av helgen spenderades, väldigt mys. Men sen direkt på måndag fick jag vakna tidigt för att ta tåget till Borlänge, en resa som tog 5,5 timmar, för att träffa min vän. (skriver mer om den resan i ett annat inlägg) 


Kom tillbaks i onsdags och har inte många dagar åt att ta det lugnt för nu på måndag reser jag iväg igen, den här gången mot Danmark och Berlin med kärleken <3 


Där får jag försöka ta det lugnt istället haha

Ovido - Quiz & Flashcards