beaucoup de farine

Alla inlägg den 5 december 2020

Av Charlie - 5 december 2020 16:54

Okej så finns en sak som jag tänkt på länge nu och helt ärligt bara tycker är konstigt men jag kan verkligen inte förstå mig på den mentaliteten där någon ger sig själv rätten att bestämma över någon annans identitet...
Till exempel om någon ändrat namn eller pronomen och bemöts av "jaha men jag tänker minsann fortsätta kalla dig *födelsenamn*"
Det är ju bara ignorant och respektlöst? Notera här att jag skriver om de som sätter sig på tvären på en gång och inte ens försöker! Och inte om de som faktiskt försöker säga korrekt även om det kan ta tid!
Och det är inte bara folk som har ändrat sitt namn/pronomen utan även de som kanske har ett lite ovanligare namn och det är alltid det här "höhö oj det namnet kommer jag aldrig att lära mig! Har du inte något smeknamn man kan kalla dig??" Eller... Så kallar du personen vid deras namn?
Jag menar det tankesättet försvårar ju bara för en själv, visa lite gnutta respekt och försök åtminstone innan du sätter fällben för dig själv men tanken "jag kommer aldrig.." Det är inte raketforskning vi pratar om här goddammit!!

Ovido - Quiz & Flashcards