beaucoup de farine

Alla inlägg den 8 december 2020

Av Charlie - 8 december 2020 19:02

Hejhej 


Så det kommer nog bli lite svammel-aktigt ändå men så länge poängen kommer fram så whatever!

En sak som jag har vetat länge men insett på det senaste hur viktigt det verkligen kan vara, är vänskaper med folk som har liknade eller samma diagnoser/upplevelser- är mer inne på autism i detta inlägget!

Jag är autistiskt och ibland kan känna mig out of the loop i många sociala sammanhang, typ som att det finns ett socialt språk och jargong som jag varken vet eller förstår mig på vilket leder till att det lätt blir stelt haha... Jag älskar såklart mina vänner och att umgås med människor men, som min vän bäst beskrev det, så finns det typ någon slags osynlig barriär mellan mig och andra oavsett om den är tunn eller tjock så är den alltid där. 

Men den är mindre märkbar när man är runt någon som tänker likadant och förstår vad man tänker och vart man kommer ifrån vilket jag alltid kommer att uppskatta med de vänner jag har fått genom åren som också råkar vara autistiska. Självklart förminskar inte detta relationen jag har till andra icke-autistiska, alla mina connections till dem är fortfarande fina och viktiga på deras sätt! För de finns där och lyssnar på mina upplevelser men kanske inte förstår på samma grad som andra. 

Så vill bara framhäva hur bra det känns att umgås med folk som får en att känna sig mindre som en utomjording och visa min uppskattning för det haha 

 

Men ja, det var det jag ville få skrivet


Ha det så bra!

Ovido - Quiz & Flashcards